شیرین باشی

شیرین باشی شیرینی سنتی ایران زمین

شیرین باشی

شیرین باشی شیرینی سنتی ایران زمین

شیرین باشی

شیرین باشی شیرینی سنتی ایران زمین

طبقه بندی موضوعی

نان چرخی

چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸ ب.ظ


نان چرخی قزوین ، یکی از شیرینی های منحصر به فرد از لحاظ ظاهری و عطر و طعم است. گرچه شهرهای کاشمر و کرمان نیز شیرینی ای به نام نان چرخی دارند اما دستورپخت آنها متفاوت است . خلاقیت دیرینه مادربزرگ های قزوینی آنجا جلوه می نماید که با ساده ترین ابزار ، دنیایی از فرم می سازند. نمونه بارزی از این خلاقیت را در شیرینی نان چرخی قزوین شاهد هستیم . شیرینی نان چرخی از لحاظ ترکیب مواد اولیه و مراحل آماده سازی خمیر، مانند نان چایی قزوین است. ولی وجه تسمیه نان چرخی ، روش مخصوص شکل دهی خمیر آن می باشد.

خمیر نان چرخی پس از خوب ورز خوردن ، از درون چرخ دستی مخصوص عبور داده می شود. چرخ گوشت های قدیمی مادربزرگ ها قالب دندانه دار مخصوصی در سایزهای مختلف داشت . این شیرینی پس از چرخ شدن تکه تکه شده و روی آن با پودر پسته یا تخم خرفه تزیین می گشت. سپس در تنورهای خانگی پخته می شد. بدون شک این شیرینی همراه لذیذی در کنار چای ، برای عصرانه های خانواده های ایرانی است. در این راستا شیرین باشی ، شیرینی نان چرخی قزوین را تحت عنوان برند هیمل در بازار مصرف عرضه داشته است . بالاترین کیفیت پخت با همان عطر و طعم خانگی شیرینی های سنتی ، رهاورد هیمل برای خانواده های ایرانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی شیرین باشی با ما در ارتباط باشید:


www.shirinbashi.com

 instagram.com/shirinbashicom

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۰۷
shirinbashi shirinbashi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی