شیرین باشی

شیرین باشی شیرینی سنتی ایران زمین

شیرین باشی

شیرین باشی شیرینی سنتی ایران زمین

شیرین باشی

شیرین باشی شیرینی سنتی ایران زمین

طبقه بندی موضوعی

نان برنجی

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷ ق.ظ


نان برنجی قزوین با بالاترین کیفیت پخت شیرینی با همان طعم خانگی ، رهاورد هیمل برای خانواده های ایرانی است . نان برنجی شاید در وهله اول ، یادآور شیرینی نان برنجی استان ‏کرمانشاه باشد . اما جالب است بدانید این شیرینی در استان های قزوین ، یزد و گیلان نیز به همین نام ، ولی با ‏نوع پخت متفاوت تهیه می گردد .


طعم و عطر بی نظیر برنج ایرانی همراه با هل وگلاب به ‏کار رفته در نان برنجی قزوین ، آن را یکی از گزینه های مورد پسند همگان کرده است . چون به ‏دلیل کم شیرین بودن ، مزه خوشایند و اندازه کوچکش مناسب مراسم دید و بازدید عید است در میان ‏مردم قزوین بسیار پر طرفدار می باشد .


نام قزوین با شهرت شیرینی های خوش عطر و طعم و مرغوب آن عجین شده است . تا آنجا که معرفی سوغات ‏این شهر را باید از شیرینی های معروفش آغاز نمود . گزاف نیست اگر بگوئیم بهترین تبلیغات برای شیرینی های سنتی قزوین همانا کیفیت بسیار بالا و طعم و عطر ‏دلنشین و ظاهر زیبا و فریبنده آنهاست .


به دلیل تنوع بسیار زیاد شیرینی های قزوین، هر کس با هر ‏ذائقه و سلیقه ای که دارد می تواند از بین آنها گلچین کند . گرچه انتخاب از بین آنها بسیار دشوارست ولی ‏ترکیبی از تمامی انواع شیرینی ها می تواند سوغاتی خاطره انگیزی باشد ‎.‎


قزوین در زمان صفویان به عنوان ‏پایتخت ایران برگزیده شد . بنابراین فرصتی فراهم گشت تا مهد پرورش معماران و خطاطان برجسته ایران ‏زمین گردد . اکنون استان قزوین ، به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران لقب گرفته است . دور از نظر نیست اگر بگوییم تاثیر ‏این هنرها را در ساخت و فرم شیرینی های این خطه هم به خوبی می توان مشاهده کرد .


به ‏عنوان نمونه فرم هندسی نان برنجی قزوین توسط مُهرهای ظریفی شکل می گیرد . قالبی که بسیار ماهرانه ‏توسط هنرمندان قزوینی با الهام از نقوش سنتی معماری این خطه ، بر روی نقره طراحی و کنده ‏کاری شده اند .


نان برنجی قزوین متشکل از آرد برنج نرم ، پودر شکر ، پودر هل ، ‏گلاب ، روغن جامد و تخم مرغ می باشد . نان برنجی قزوین در سه نوع ساده ، کاکائویی و نان برنجی زعفرانی عرضه می گردد .



از ویژگی های بارز نان برنجی قزوین ماندگاری بالا ، مفید بودن از لحاظ مواد مغذی و کیفیت مواد اولیه به کار ‏رفته در آن می باشد . در این راستا شیرین باشی ، شیرینی نان برنجی قزوین را تحت عنوان برند هیمل در بازار مصرف عرضه داشته است . بالاترین کیفیت پخت شیرینی با همان طعم خانگی شیرینی های سنتی ، رهاورد هیمل برای خانواده های ایرانی است .


هیمل با کسب نشان تجاری برتر در همایش تجلیل از قنادان برتر کشور، به عنوان قناد برتر استان قزوین در سال 1396 برگزیده شد . کسب نشان سیب سلامت از سازمان غذا دارو ، نشان جهانی حلال ، گواهینامه HACCP و ISO9001 از دیگر افتخارات ماست . والاترین افتخارات ما کسب رضایت و تامین سلامت تغذیه مصرف کنندگان با عرضه بهترین کیفیت محصولات می باشد .


در انتهای این گفتار باید یادآور شد که شیرینی پزی هنر است . هنری که با تجربه قناد طی سالیان متمادی درمی آمیزد و میراث شفاهی اجدادی است که سینه به سینه منتقل شده است . باید حتماً خودتان نان برنجی قزوین هیمل را ‏امتحان کنید تا جادوی دستپخت و هنر شیرین باشی زیر زبانتان آرام آرام فاش گردد .


برای سفارش این محصول می توانید به آدرس های زیر مراجعه کنید :

www.shirinbashi.com

 instagram.com/shirinbashicom

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی